2012. máj. 29.

Új tapasztalat...Új élet... II.rész

Sziasztok! Újra itt. :)

Sokáig nem irtam, ezért mindenkitől bocsi :)
Ennyi ideig tartott hogy megszokjam az itt létet...
Igen tudom, most azt gondolod, hát de ez Törökország ahová már X-edszer mentél "nyaralni"....
- Igen..igaz, de ide jönni lakni és nyaralni 2 hétig..NEM UGYANAZ!...Abszolút... 
Sok sok jó oldala van, de rossz oldala meg éppúgy annyi van.

A márciusi hónapunk az a "megszokással" telt el. Vedd fel a család élet ritmusát, az étel ízét, az időjárást...az emberek mentalitását, a forgalmat....stb..stb
Leginkább nekem kellett hozzászokni, mivel ugye a párom azalatt a 10 hónap alatt még Mo-n tartózkodott nem felejtett :)) Vagyis a vér nem válik vízzé, csak úgy hipphopp :)

Sok sok finomságot ettünk, többek között amik leginkább hiányoztak :
Ayran,Gözleme,Döner,Çay,Lokma..stb stb..sorolhatnám még bőven.. :) Aki ismeri To-ot az tudja hogy megannyi finomság van ami Mo-n nincs, vagy ha van akkor sem ugyanolyan :)

Készítettem gulyás levest :))
Egy kis magyar ízt hoztam a mindennapokba :
 Bejártuk azokat a helyeket amik nagyon hiányoztak nekünk :)

II. Rákóczi Ferenc múzeum
 Rodostói kikötö



Ne Mutlu Türküm Diyene :)
 Gözleme készítés közben :P
Az április munka kereséssel telt el....A párom bejelentkezett az itteni Munkanélküli Hivatalban, egy pár napon belül keresték hogy indulni fog egy tanfolyam, amivel egy plusz papirt kaphat, és még minimálbért is fizetnek neki. Elfogadta és most május végén fejeződik be.
Áprilisban voltunk sok sok rokonlátogatáson...
és megvolt az első itthoni rokonlátogatás, mikor mi vagyunk a vendégfogadó :)
Húúú, nem volt semmi. :) 
Mint egy jó nagy olasz család...Meg persze mindenki a "Gelin"-re volt kiváncsi (vagyis rám).. :))
Bámult is az egész család, meg kérdezgettek jobbról-balról :)
Dehát ilyen is a török ember :)
Hangos és érdeklődő :)))
Elkészítettem életem első kedvenc török salátáját a Kısır-t Ayran-nal :)




Sok sok Palacsintát készítek azóta..Szinte minden héten minimum 1x van az étlapon, annyira szeretik :)
Unalmas perceimben gyöngyöket kezdtem fűzni... :)
Amikor tényleg nem tudok magammal mit kezdeni, gondolkodom mit csinálhatnék...
Annyi sok "Boncuk"-os van errefelé hogy na akkor már én is gondoltam megpróbálkozom velük...Ilyenek lettek : 


Csak MI! :) ♥
Recep Tayyip Erdogan Tekirdag'da geldi
Persze ez csak egy pár a sok közül :))
Megtanultam a Sigara Börek-et is :

Sigara Börek
Mercimek Köftesi ve Kakaolu Kek
Elég gyorsan rohannak a napok... Sokat tanulok az anyóskámtól, főzés terén... :) Elég sok dolgot megtudok már magam is csinálni....
Próbálkoztam itt palacsintával... Ízlett nekik :)
Szilvásgombóccal, az valahogy nem jött be , mert nem olyan édes és szinte csak a tésztáját eszik - mondják ők- ...Mivel itt nem található meg normális lekvár...csak Recel van meg Marmelat - de az meg szinte sehol nem találsz mert nem veszik...
Kis tepsist próbáltam meg csinálni, de az pedig túlon túl kalória bomba volt nekik :)
Nahát nahát, ennyit erről :)



Egyelőre ennyit.
Még egy pár képet felrakok, aztán hamarosan jön a következő bejegyzés. ;)

Május 1. :))))
Mustafa Ceceli Koncert



Kızartma :P
Nézek a kék messzeségbe :))
Marmara ;) Itt a jó időőőő! :)


Első hímzős munkám! :)


Második hímzős munkám :)



Harmadik hímzős munkám :) (most dolgozom a negyediken)
Színes kiscsirkék :)
Irmik Helvasi :P


Valaki tud jósolni a török kávéból? :)))


Regaip Kandilimiz Mübarek Olsun!


Születésnap ♥ :)
Szép napot és köszönöm hogy megnéztél,elolvastál :)
Nushe voltam



5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem vagy tul bobeszedu :(

Piros írta...

Már nagyon vártam, hogy írj valamit! Légy szíves jelentkezz gyakrabban! :) Kíváncsiak vagyunk rád, rátok! Azaz mindenre, sőt bármire...
Annyi minden érdekes történik most veled, kérlek számolj be nekünk erről.

Névtelen írta...

Szia Nushe .Nagyon örülök hogy újra olvashattam a blogodat. Igen érdekes és tanulságos.Jelentkezz többször kérlek . Örülök hogy jól érzed magad. Merhaba :)

Timcsi írta...

Szia Nushe .Nagyon örülök hogy újra olvashattam a blogodat. Igen érdekes és tanulságos.Jelentkezz többször kérlek . Örülök hogy jól érzed magad. Merhaba :)Timcsi

Zitus írta...

Szia! Csodásak a képek, nagyon szép helyen vagytok! A kikötős képedet le is mentettem! :) További minden jót nektek! :):)