2012. júl. 29.

Bazi Nagy Török Lagzi avagy Lagzi Van a Mi Utcánkban :)))

Bazi Nagy Török Lagzi avagy Lagzi Van a Mi Utcánkban :)))

Sziasztok!

Nos megjöttem. Itt vagyok újra :)
Sok sok minden történt, de most a bejegyzésem címére fogok koncentrálni ;)

Július 16. Hétfö : 
Megérkezett a nővérem és a párja hozzánk ide Törökországba. Felvettük őket Isztambulban az Atatürkön , aztán irány Rodostó. Megérkeztünk, bemutatkozás, kipakolás stb. :)

Július 17. Kedd : 
Ma van hogy 4. éve megismerkedtünk Vehbivel :)) ♥


Volt még egy szabadnapunk a Nagy Nap előtt.
Kicsit nézelődtünk a városba meg persze lementünk a partra sétálni.


Július 18. Szerda : Ma van a Nagy Nap!!!  :)
 
Reggel szokásos reggeli után, előkészületek voltak.
Megcsináltam a körmöm, kimostam a hajam, összeszedtem amire szükségem lehet aznap és megbeszéltük a nap menetét a családdal.
Elég nagy felfordulás volt, és mindenkin nagy volt a nyomás...Nahát azért az a 350 kiküldött meghívó nem kevés... 
Úgyhogy izzó levegőben áthaladtunk a mai programon és kész.
Indultunk a fodrászhoz sógornőm, én és a nővérem.
Vártam nagyon hogy milyen lesz ... :)
Egy egyszerű sminket, visszafogott rúzzsal szerettem volna, ugyanúgy a nővéremnek is...Nos ehhez képest :D
A fodrász leányzó azt mondta amit szeretnék azt megkapom...Elmondtam neki milyet szeretnék...erre megkaptam a magamét :D

Mert hát egy török menyasszonynak a smink csak erős és kifejező lehet...De hát én nem szeretnék egy a sok közül lenni...én mondtam neki enyhe és visszafogott legyen...

3 óra alatt kész lett a hajam és a sminkem is. Az utolsó fél óra már kín szenvedés volt, éhes voltam nagyon, türelmetlen is,és már már remegtem az éhségtől...




Virágcsokrom



De kész lettünk egy kis késéssel ;)
Ezután átmentünk a stúdióba fotózásra. Ott már én is és Vehbi is feloldódtunk :P :)))
Szeretek fotózgatni, de inkább a lencse végén vagyok, na de el kell mondjam 
ezt élveztem nagyon :P :)))
Láthatólag Vehbi is nagyon!! :)
Ez kb. fél óra volt.
Íme pár kép azokból :







Ezután mentünk a Rákóczi Múzeumhoz fotókat készíteni, de ezt már a sajátommal csináltuk mert nem akartunk külön fizetni a fotósért, bár én szerettem volna, de ez így is jó volt :)
A nővérem párja és a sógornőm felváltva voltak a fotósok :)
Ez a kinti fotózást még jobban élveztük mint a stúdiósat .
A Rákóczi Múzeum udvarán, előterén csináltunk képeket, ezután le mentünk a partra...
 

Rákóczi Múzeum előtt





Én és Ő , II . Rákóczi Ferenc szobra előtt

Lent a parton, épp megtapsolt egy fiatal társaság minket :))
A hely ahol az első csókot váltottuk :)
Nushe :)

Kikötő :)

Köveknél a parton

                                                                       Én és Ő


Mit ad Isten, a menyasszonynak is vannak szükségletei, úgy éreztem nem sokáig tudom tartani, WC-re kellett mennem :D :D Úgyhogy leteszteltem a jó kis török gugolós WC-t óriási menyasszonyi ruhába...Gondolhatjátok hogy mindenki engem/minket nézett :D :D Nem érdekelt csak könnyíteni akartam már magamon :D

Na és ezután már igen igen elkésve voltunk itthonról, úgyhogy nem sikerült túl sok képet készítenünk, (amiért nagyon sajnálkoztam később :(  )
Elindultunk hazafelé, ahol már már tele volt a lakás rokonokkal és mindenki a "gelin" azaz a menyasszonyra volt kíváncsi :))


Tudjátok ez ahhoz hasonló mikor a nagy török család összeül és csak úgy méregetik egymást,de legfőképpen a párt, meg csacsognak össze vissza... Na ez is kb ilyen volt, csak annyi változással hogy én ültem az ágyon , ők pedig engem és a páromat vesézték ki a fülem hallatára :D
Milyen szép arcú, milyen szépek a kék szemei, milyen csinos a ruhája, milyen jól beszél törökül...csupa csupa jót :))) Vehbiről pedig hogy mennyire jóképű és hogy milyen jól áll neki az öltöny. 
Mindenki gratulált. Volt aki nem tudott maradni , az feltűzte nekünk amit szánt és el is ment.


Úgy volt megbeszélve hogy a szalag ami a nyakunkba lesz, nem lesz hagyományos piros vagy fehér mint itt Törökben általában használnak....A nővérem hozott nekünk piros-fehér-zöld színű szalagot és az volt feltűzve :)))


Aki még nem tudná, itt a szalagot nyakba rakják, amire kicsi tűkkel pénzt vagy arany érmet tűznek fel :)
Egy két nappal a lagzi előtt csináltam saját kézzel egy tűpárnát, ilyen lett :


Már gyűlt a nép, így lassan elindultunk lefelé.


Miután leértünk következett az első közös tánc :)
A 4 oldalunkon tűzijáték volt.


A tánc után elkezdődött a pénz feltűzdelése. Először Vehbi tűzött nekem egy karkötőt, aztán a közeli család, anyósom, apósom, sógornőm, testvérem stb. Ezután jöttek a vendégek.


Anyósommal és apósommal

Miután mindenki feltűzte amit szánt, elkezdődött a TÁNC :))
Vehbi és én kezdtünk el táncolni és úgy jött a család többi tagja, még végül mindenki felállt és táncolt.
Jó kis török mulatós zene :D :D


Ez csak egy kis (nagyon kicsi) részlet a buliból, de nagyon jól éreztem magam.  Végig mosolyogtam és táncoltam az egész estét... :)
Itt az apósommal táncolunk :))



A lagzi felénél felmentem átöltözni mert következett a 
"Kına Gecesi" - vagyis Henna Este -.


 Ennek a lényege, hogy elvileg a házasság előtti nap szokás megtartani, és olyasféle "leánybúcsúztató"-hoz hasonlít.
A menyasszony középen egy széken ül, általában piros ruhában, az arcát lefedve. A családból a nők, vagy lányok körbe körbe táncolják , a kezükben gyertyával és egy kosárral amiben a henna már össze van keverve.


 Ezután általában a női rokonságból legközelebb álló "yenge" -sógornő-, vagy "teyze" - nagynéni- az ülő lánynak feltűz egy arany érmét, aztán a két tenyerébe tesz egy-egy henna "foltot". Amit ezután lefednek. 
A szokás szerint a férfinek háromszor meg kell emelni a nőt a székből, aztán pedig felfedni az arcát és homlokon csókolni. :)

 Videó részletek :



 Ezután pedig ment a mulatás :))) 


Szép lassan ennek a napnak is vége lett... :) 
Letáncoltam a lábam, nagyon jól éreztem magam, és nagyon boldog vagyok 
hogy átélhettem ezt az érzést.
Köszönöm azoknak akik nem lehettek velünk, de mégis gondoltak ránk :)
Köszönöm azoknak akik itt voltak, és osztoztak a boldogságunkban...  
Legfőképpen a nővéremnek és a párjának !!!!! ♥ :))

Hamarosan új bejegyzéssel jövök! :)
Köszönöm hogy elolvastál : Nushe voltam 
Ne feledjétek...
Aki facebook-on megtalálható, ott megtaláljátok az oldalamat is :) , Ha olvastál, kérlek Like itt:  https://www.facebook.com/pages/NusheVenes
vagy a Török-Magyar Szerelmek oldalam itt: https://www.facebook.com/pages/Török-MagyarSzerelmek

11 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Légy nagyon boldog és vigyázz a szerelmetekre!

Unknown írta...

Rendben úgy lesz :) Köszönöm és remélem tetszett a bejegyzés :)

Lara írta...

Nagyon szépek vagytok együtt. Gyönyörü volt a ruhad!!! Sok boldogsagot kivanok nektek
:))

Piros írta...

Sok boldogságot, szép életet!

Unknown írta...

Köszönöm szépen nektek! :)

izmirli írta...

Nagyon szépek voltatok és a magyar nemzeti szalag nagy ötlet volt, azt hiszem lopom :) Sok boldogságot még egyszer!

Unknown írta...

Nagyon szívesen az ötletet ellophatod, csak ne felejtsd el hogy honnan jött az ötlet :)) ( Mármint jártam már úgy hogy valaki úgy állította be hogy az ő ötlete volt)
Sok boldogságot nektek is! :))

Platschu írta...

Sok boldogságot kívánok! :)

Unknown írta...

Köszi Szépen :))

Unknown írta...

Massallah !!! Cok güzel :)

Unknown írta...

Tesekkür ederiz Yagmur :)
Amin.